Breaking News
Loading...
Thursday, October 31, 2013

Nissan Almera Info Review: Edisi Lengkap

7:44 AM

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Nissan Almera kini sudah hampir setahun berada si pasaran Malaysia dan sudah mewarnai jalanraya di Malaysia selain daripada Toyota Vios. Tahniah diucapkan kepada pemilik Nissan Almera kerana telah menjadikan Nissan Almera ini Pilihan utama dan menjadi Kereta Paling Laris dalam kelasnya.

Telah banyak blog dan web menceritakan tentang review Nissan Almera ini, tapi sebagai Sales Advisor Nissan yang sah, saya akan berikan pandangan dan perspektif dari sudut saya sendiri melalui blog ini.
Ini termasukalah dari segi Promosi Nissan Almera, Harga Nissan Almera, Nissan Almera Impul, Masalah Nissan Almera dan sebagainya sepanjang setahun nissan almera ini berada di pasaran.

Jika Anda semua ingin tanya apa jua mengenai Nissan Almera ini, boleh hubungi Saya segera

Nissan Almera datang dalam 3 Variasi Utama iaitu E(starndard), V(Medium) dan VL (Full Specs). Bila saya sebut mengenai full specs ramai yang anggap variasi ini sudah lengkap dengan aksesori dan juga bodykit. tapi takpe, saya akan terangkan kemudian perbezaan antara speks tersebut. 

Variant E pula ada dua iaitu AUTO dan MANUAL. di bawah adalah harga untuk OTR(On The Road) bagi setiap variant: 
E( Manual) = RM66813.50
E(Auto) = RM69813.50
V(auto) =RM76813.50
V(auto) RM79813.50

Setiap Variant ini adalah KOSONG, tanpa aksesori dan juga bodykit. tanpa leather seat, tinted..jom kita tengok apa perbezaan pada setiap Variant Nissan Almera ini:

Perbezaan Spec Model Nissan Almera:




Seterusnya, ETCM ada menyediakan pakej Aksesori untuk anda pilih bagi mencantikkan lagi kereta almera, aksesori adalah optional..ikut kemampuan dan keperluan, jangan mudah termakan pujukan sebab ni semua masuk dalam LOAN..

Nissan Almera di datangkan dengan 3 jenis PAKEJ AKSESORI,

1. Pakej Luxury (RM3500) - Led signal, led kicking plate, door visor, trunk tray, sport pedal(auto only), Tinted, Leather Seat.
2. Pakej Navi (RM3500) -  Led signal, led kicking plate, door visor, trunk tray, sport pedal(auto only), Multimedia (GPS, REverse Camera, Radio, USB)
Pakej Premium Navi (RM6000) - anda dapat semua

Untuk Maklumat Lanjut dan sebarang pertanyaan, Boleh hubungi saya Segera!!!
Muhammad Hazman 
Nissan Sales Advisor Expert
Johor, Pahang, Melaka, Negeri Sembilan,Putrajaya,Kl, Selangor
Untuk maklumat lanjut : SMS /Wussup ke 019-7431934



231 comments:

  1. Sy bru pakai n kereta nie mmg best..cuma masa corner ader rasa buang sikit..sy pakai model VL..cadangan saudara bagaimana nk mengatasi masalah nie..n boleh x if sy nk tmbh aksesori secara berperingkt dengan nissan..spt ekzoz tuning impul n sebagainya

    ReplyDelete
  2. Salam tuan Arep..tahniah kerana telah memiliki almera..

    masalah corner ada buang disebabkan tayar saiz 15" dan body almera ni besar..sebab tuh memang ada rasa buang bila corner..boleh pakai tayar 17" untuk lebih stabil..

    nak tambah aksesori berperingkat memang boleh..tuan cuma perlu order dengan pusat servis..tapi harga memang akan mahal sikit sebab kos pemasangan..ape2 hal tuan boleh berurusan dengan pusat servis..boleh saya tau lokasi tuan di mana?

    ReplyDelete
  3. Boleh..saya berada dibahau..negeri sembilan..showroom tuan di segamat kn..berhampiran secret resipe tu kn..tu laa sy cuma nk buat skirting,rims ngn ekzos..anggaran tuan berapa kosnyer..atau sy boleh jumpa tuan di segamat..

    ReplyDelete
  4. terima kasih tuan..betul tuh..showroom segamat kat secret recipe tuh..pusat servis pulak kat belakang jek showroom..kalau tuan nak servis keta boleh datang sini, kita leh jumpa..

    untuk skirting saya tak pasti pusat servis boleh buat ke tak..nanti saya konfem semula dengan diorang..kalo ekzos,,rim memang boleh tapi memang kena order dulu..anggaran kos saya konfem semula nanti..

    boleh berikan saya contact number tuan..atau tuan sms jek saya 019-2861651..

    ReplyDelete
  5. Boleh tuan..sy mmg selalu kesana melepak..cz my frenz mmg selalu ke sana service..dier pakai nissan latio hatcback plat JNP ..maybe this week sy kesana..sebelumpergi sy call tuan..boleh rikie2 harga tuk wat budget..thnx you tuan

    ReplyDelete
  6. Salam,
    Sy plan nk beli almera 1.5v auto,dah test drive hr tu n sy n suami puas hati.So,sy nk tanya,kalau 9 thn full loan,dp rm8k brp sy kena byr bulan2?
    Kalau booking/order bulan 4 agak 2bila blh dpt keta?TQ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dah emel puan..

      terima kasih

      Delete
    2. boleh tak encik emel sy skli...tq..kalau 9 thn full loan,dp rm8k brp sy kena byr bulan2?

      Delete
    3. boleh berikan emel tuan dan juga boleh sertakan model + aksesori yang di ingini...terima kasih

      Delete
    4. salam. saya berminat juga ni. boleh bg details x? mcm soalan kt ats tu, 9 thn full loan, dp 8k, both model E dan VL (comparison). and your recommendation. email saya: nooraishah9@gmail.com . Much thanks :)

      Delete
    5. Bole emel x 1.5 v auto dp 8k... Tok 9 thn...muhammadghaus.hassan@gmail.com

      Delete
    6. Kalau booking brape lama baru dapat

      Delete
    7. Salam..
      Bole bg email yg sama ke ms.isnin@gmail.com? Terima kasih..

      Delete
    8. salam, boleh tak en emailkan kat saya sekali detail tu sama macam soalan ni jgk. tq ni email saya amm_xgen1@yahoo.com

      Delete
  7. Nissan almera ada 2 design kan..yg impul nampak lagi sporty...boleh sy tahu brapeny dan bulan brape kalau bayar 15% deposit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu tuan..ada design untuk sport..impul version..memang sport..tapi boleh gak pasang bodykit impul sahaja...saya dah emel tuan..terima kasih

      Delete
  8. Slm sya nk tanya klau wat full loan bole? N monthly ikat 9 years...bole email to abe8321@yahoo.com..thanks

    ReplyDelete
  9. Slm sya nk tanya klau wat full loan bole? untuk kempat2 variant, N monthly ikat 9 years...bole email to azrin_azuan@yahoo.com..thanks

    ReplyDelete
  10. slm saya amat bermint dgn nissan almera impul...saya baru grad bln lpaz n skrng saya sudh bekerja di slh sbuah cmpany di dlm upm serdang, saya xnk byr DP boleh kew?layak kew saya utk buat 100% loan yer..tlg email detail sperti full car price + monthly payment.. dan apa22 detail yg diperlukan yer..saya minat sgt2..saya ingin memiliki nissan almera impul auto..
    trima kaseh..

    -azlina-

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh yerr boley email saya di putrimnjanie@gmail.com

      Delete
    2. wassalam cik azlina..

      saya dah emel..

      terima kasih

      Delete
    3. slm....boley emelkn kat sy skali....cite sy pn sma mcm cik azlina ni.....emel sy hyuugaboy@gmail.com

      Delete
    4. nak jgak!!hehe.. Email Dark_art100@yahoo.com
      Terima Kasih.

      Delete
    5. Saya pun nk jugak emel tuk full loan...tp klu nk tred in keta lama saga BLM tahun 2009 boleh n saya kena tambah tak? emel saya kt shazira_24@yahoo.com...tq

      Delete
    6. Salam...boleh minta tolong emelkan sy details nye juge...
      fantagero2001@gmail.com
      situasi sy sama macam miss ni..
      Terima kasih..

      Delete
    7. Salam...bole tolong emelkan saya details jugak...hazleenhadi90@yahoo.com

      Delete
  11. btul ke skarang ni ada promosi kalo nk tambah bodykit nisan almera

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tuh tuan...bodykit impul tanpa front grille..harga asal RM3000..promosi diskaun RM1500 sahaja..

      Delete
  12. salam cik Azad saya berminat dengan almera VL + impul how much jika 10% Dan + premium navi package.

    Email saya berapa kadar intrest + bayaran bulan2.

    ada apa2 gift.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam

      terima kasih tuan kerana berminat...

      ni perkiraan untuk tuan..

      VL = 79813.50
      Premium Navi = 6000
      Impul = 9500
      ----------------------------------------------------
      total OTR = 95313.50

      downpayment = 9513.50
      Loan = 85800
      interest = 2.48%

      bulanan
      9 tahun : RM972
      7 tahun : RM1199
      5 tahun : RM1600

      Jika ada tak paham boleh tanya ye tuan..

      free gift memang ada tuan...jangan risau..boleh bincang..

      tuan berada di lokasi mana ye...

      terima kasih

      Delete
  13. salam....
    sy bercadang untuk membeli kereta almera,boleh tak tuan emil kan sy harga klu DP 10k,untuk E,V dan VL...
    selama 9 tahun..
    daus5517449@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..saya dah emel tuan

      Delete
    2. Assalam, boleh tak en emailkan kat saya sekali detail tu sama macam soalan ni jgk. tq ni email saya nickytab7@gmail.com :)

      Delete
  14. Salam encik,saya kurang faham psl discount yg nissan tgh offer skrg ni. Let say saya ambik variant E (auto) hrga 69000 kan. Kalau tanpa offer ni saya hanya akn dpt kereta kosong kan? Tapi dgn promotion ni saya akn dpt sekali body kit dgn hrga asal?mcm tu?Atau harga kereta akan jadi 66,000 shj slpas diskaun rm3000 tu?mcm mana tu?Sbb saya mmg sedang complete kan dokumen untuk loan.cari nk clearkan benda ni la.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam cik..

      diskaun yang diberikan nissan adalah RM3000.

      jika cik ambil E auto harga RM69813.50,ada banyak cara nak guna diskaun ni..

      1. cik boleh terus tolak RM3K dari harga OTR 69813.50-3000 = RM66813.50

      2. Cik boleh gunakan untuk tambah bodykit, bodykit hanya berharga RM1500..so cik ada baki lagi RM1500, boleh terus tolak daripada harga OTR.

      3. Guna habis untuk aksesori, cik hanya perlu tambah RM500...contoh cik ambil pakej aksesori Navi RM3500, tolak diskaun rm3000..so hanya tambah RM500 untuk dapat pakej navi tersebut.

      4. dan banyak lagi option boleh dibuat..seperti ambil bodykit+tinted, atau tambah navigator sahaja..cik boleh gunakan untuk tambah aksesori bernilai RM3000 atau terus tolak sahaja dari harga OTR..

      jika ada tak paham...boleh sms/call saya 0192861651...insyallah saya bantu..

      Delete
  15. Salam tuan,nak tanya mengenaai bodykit impul tanpa front grille..harga asal RM3000..promosi diskaun RM1500 sahaja .

    Apa barang yang di berikan? adakah termasuk pemasangan?

    ReplyDelete
  16. nama saya sani.. saya baru beli Almera... dah puas buat perbandingan di laman sesawang... saya 2 minnggu 20 hb mei 2013 beli dan naik Model VL.. rim 14 x best macam tayar spare dan berbuai.saya tolak kat kedai kawan saya Bangla bukak kedai rim kat selangor.. jual murah2 dia ambil 800 dan saya tambah lagi 1350 dapatlah tayar dan rim BMW mewah dan cun... tayar rim 17.. stabil x buai... kone selekoh selambe je.. kete aku jadi cth dan tauladan Thanchong he he.. tp sendiri ingat tukar rim x ada gerenti lagi tuk spring dan ekzober.. cun punya pasal ok je...
    -masaalah besar aku.... minyak memang kuat 20c per km.. aku bawak kat town 60-80 km sejam...
    -masaalah kedua mula2 dapat kereta aku dikasi minyak full tank paparan kat meter boleh bergerak sejauh 550km full tank.. ho ho jimatnya so bila minyak habis aku isilagi full tank tapi kenapa ekkk kali ni blh pergi sejauh 350km je.. alamak
    -aku ngadu kat selesman dn dia kata x apa bang pertama service nanti minyak jimat.. dlm hati ok lah dan rage akan pg semula 550km.. ok lah
    -pertama service aku ceritakan segala masaalah kat Thanchong dan dia repair la apa yg patut. set balik minyak... pkai komputer.. mcm tu je minyak kuat jugak.. kenapa aku isi minyak blh pg 350km je.. aku bwk kat hway bawah 110km pun kuat jgk gerammmmmmmmmmmmmm. aku call tanchong .. dia kata u bawak dtg sini encik kami periksa semua
    - x sampai seminggu hantar... tempat service dia bukak seat aku, bukak sensor tank minyak.. repair sana sini.. sedih kereta baru dah jd mcm ni.. dah siap aku pg isi minyak full rm68 kalau betul2 kosong rm75.. cis mcm tu jugak jarak isi penuh still 350.. kereta baru bukak barai sana sini.. luruh hati aku.
    - thanchong kata u sudah tukar rim susah la kita mau periksa pasal kita mau kereta standart.. aku ckp senang je rim dah jual pasal x cun mcm tayar spare.. yg penting aku x sentuh wirering dan enjin.. so sekarang kes aku Thanchong tengah siasat... mintak2 thanchong beri perhatian pasal aku beli kereta bukan moto... (Yang nak nk beli Almera teruskan kerana kereta ni luas.. kes aku ni terpencil.. klu ada yg nak nasib sama mcm aku.. kita share yea.. ad je kat facebook "sani haron" sedih sedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam tuan..

      terima kasih atas feedback yang tuan berikan berkenaan nissan almera ini..

      1. berkenaan rim tuh memang betul tuan..cuma pembetulan rim yang original adalah 15" bukan 14" dan tayar spare pun saiz 15" gak..mengenai masalah berbuai ni, ada dapat feedback daripada customer..memang betul..tukar ke 17" baru sedap bawa..ini disebabkan body yang besar..

      2. Masalah besar makan minyak ni..sebab tuan ada tukar ke 17"..jadi beban bertambah dari kiraan asal...memang ada beza..customer yang pakai starndard rim akan bagitau minyak jimat dan sebaliknya..

      3. Masalah ni memang besar tuan..sebagai salesman memang tidak dapat detect masalah ni..kami expect semua yang datang dari kilang sudah melepas tahap PDI sebelum kereta ke tangan pelanggan..apa yang kami boleh check adalah keadaan luaran..dalaman cam enjin..aligment..tayar..interior yang tidak berkaitan dengan masalah teknikal..

      saya sangat berharap pihak Tan Chong dapat selesaikan kes tuan dengan segera..sebab Customer adalah keutamaan Tan Chong..

      dan jika tuan ada apa2 perkembangan mengenai kes tuan, boleh terus hubungi saya untuk saya panjang2kan ke pihak pengurusan...

      terima kasih sekali lagi..

      Delete
    2. Rim dah besar tu, pengiraan sensor mileage memang akan lari. sebab rim lebih besar, maka rotation tayar akan berkurang, maka jarak yg dikira adalah lebih pendek. untuk pengiraan jarak yg lebih tepat, apa kata gunakan GPS. sekadar pendapat.

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. sy berniat nak beli nissan almera 1.5auto E...

    gaji bersih dalam payslip saya 2045.95. kerja kerajaan.
    tapi saya ada personal loan tapi di luar payslip sebanyak rm412.
    downpayment sebanyak 13813.50 tapi diskaun 3000 tu saya masukkan dalam downpayment... so jumlah downpayment 16813.50.

    agak2 lepas x? bank ambil kira jugak ker personal loan yg at luar payslip tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam

      Almera E auto RM69813.50..

      downpayment kita kire RM7000..so tolak rebate RM300..jadi RM4000 sahaja..

      Bank akan ambil kire personal loan luar slip juga tapi berdasarkan gaji dan personal loan tuh..tiada masalah untuk buat loan..

      boleh email kepada saya dokumen untuk saya semak loan: azadadvisor@gmail.com

      terima kasih

      Delete
  19. Takut jugak mendengar komen sani haron.saya akan ambik kereta esok Almera Spec V A/T. harap2nya tidak akan berhadapan dengan masalah yang sebegitu.risau nih.huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlebih dahulu saya ucapkan tahniah kepada faizah kerana memiliki telah memiliki Almera..

      Saya cadangkan esok masa nak ambil kereta ni faiza sila rujuk kepada Sales Advisor dan tanye mengenai kereta faizah..itu hak faizah..check semua dulu semuanya ok..

      Insyallah...tiada apa-apa masalah pada kereta faizah..

      selamat memandu kereta baru esok ye...

      Delete
  20. Assalam tuan,

    ada tips x utk check kereta nissan almera sblm bwk balik.. InsyaAllah sy akan ambil kereta selasa dpn.. Risau jgk kalo ada perkara yg trlepas pandang.. Pohon nasihat tuan. Tkasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAssalam

      terima kasih tuan atas pertanyaan...dan Ucapan Tahniah diucapkan kepada tuan kerana sudah membuat pilihan tepat membeli Nissan Almera.

      Sebelum keluar kereta, biasanya Sales Advisor akan menerangkan semua aspek mengenai kereta tuan berkenaan waranti, insurans, keadaan kereta, fungsi kereta, panduan penggunaan kereta...dan ini akan mengambil masa 45 minit dan kadang2 boleh sampai 2 jam..

      pada setiap SA akan ada borang HIJAU untuk tuan tandatangan..antara TIPnya..tuan JANGAN tandatangan borang HIJAU tuh dahulu sehingga Sales Advisor habis menerangkan apa yang terdapat dalam borang tuh..ini adalah prosedur..sampai tuan paham dan jelas..baru boleh tandatangan..

      lagi 1 tanya mengenai angin tayar, balancing. alignment..sebab kereta baru mungkin ada lari sikit2..

      selamat memandu kereta nissan almera baru...tahniah sekali lagi tuan..

      Delete
    2. Syukran jazakumullah..

      Terima kasih di atas maklumat yg diberikan.. InsyaAllah ia akan sy jadikan pedoman semasa nk ambil kereta nanti..

      Delete
  21. Assalamualaikum.

    Saya berminat dengan nissan almera ni.tapi saya ada sedikit masalah dari segi pendapatan (gaji) saya. Saya berumur 24 tahun dan gelah bekerja selama 3 tahun selepas habis belajar. Kini gaji bersih saya RM 2.000 sebulan dan tiada komitmen apa2. Adakah lepas untuk buat loan untuk dapatkan kereta nissan almera ini? Downpayment saya sebanyak 6 hingga 7k.

    Ini email saya zshamito@yahoo.com

    *terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..terima kasih tuan

      saya sudah email info kepada tuan.

      Delete
  22. Assalamaualaikum, berminat dgn nissan almera. Kalau gaji around 2200 brp minimum deposit? monthly brp ye? emel mrzif77@gmail.com. t.kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam

      terima kasih tuan..saya dah emel tuan

      Delete
  23. Salam,tuan..Sya baru pkai almera seminggu lps..Sya pkai E(auto)..
    Sya nk taye sekiranya sya memasang pedal lock sistem yg terdpt anti lock sistem kunci utama...adakah waranti akan hilang...
    Soalan ke 2 klu sya menukar sportrim...adakah waranti spring n absober sya akan hilang?

    ReplyDelete
  24. assalamulaikum. saya juga berminat utk membeli kereta nissan almera ni. Boleh saya dapatkan maklumat yang sama seperti yang lain berkenaan dari sudut harga dan pembayaran seperti minimu deposit atau tiada deposit, bayaran bulanan dan sebagainya.
    terima kasih. ;)

    emel : o.fatin@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  25. slm..sy nk tnye,sy brminat dgn nissan almera Variant E Auto..sy bru pas hbs blaja n dpt kije ngn gji rm3k n krja swasta..klau sy nk full loan skim graduan,brape interest,downpament 0,9 thn & bln2 kne byr brape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..skim gradun hanya ada di bank islam dengan interest 2.88% untuk full loan..

      E auto : RM69813.50
      bulanan : RM814

      Delete
  26. Assalamaualaikum, sy berminat dgn nissan almera. Kalau gaji around 2400 brp minimum deposit and monthly payment? kalau possible, sy nk tau untuk sume variant auto..ni emel sy: liyana.amdan@gmail.com
    TQ

    ReplyDelete
  27. salam....
    sy bercadang untuk membeli kereta almera,boleh tak tuan emil kan sy harga klu DP 10k,untuk E,V dan VL...
    selama 9 tahun..
    fer_tengku007@yahoo.com.my
    interest brp n biasa buat bank mana?

    ReplyDelete
  28. salam..boleh emelkan saya detail utk variant e auto d/paymemt 10k. tq..
    nur_byt@hotmail.com

    ReplyDelete
  29. salam encik, sy berminat utk dptkan nissan almera E auto.... gaji bersih around 2500, tak da komitment... berapa DP perlu byar sekali dgn monthly instalment...lg satu sy nk tambah bodykit impul (non- front grill). boleh encik kira kan utk sy? tq...

    boleh email sy d skaterblockid@yahoo.com

    ReplyDelete
  30. As salam,

    Kalau nk trade in org etcm leh assist gk ke?

    TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myvi S.E 1.3 thn 2009, balance loan around rm36k. Boleh tlg kira x utk trade in dgn almera, from yg lowest spec dgn highest spec. Any DP n brape instalment.

      Emel: hafeez.abd.rahman@gmail.com

      TQ

      Delete
    2. wassalam..untuk trade in, ETCM boleh assist tuan..tiada masalah..

      Delete
  31. Salam kpd en azad dan semua blog readers,
    Setelah sebulan memandu almera yg dibeli dgn en azad di tcm segamat,sy amat berpuashati dgn keta ni.
    Faktor utama sy beli keta ni sbb saiz dan fc...saiznya mmg luas berbanding keta segment b yg seangkatan dgn almera.selama sebulan memandu jarak jauh dan dekat minyak pada awalnya mmg agak tinggi penggunaan tp lps service pertama 1k mileage fc bertambah baik..
    P/s:Terima kasih pada service en azad dan tcm segamat yg sgt a++ :-) semua pertanyaan sy dijwb dgn baik oleh en azad,semoga en azad murah rezeki dan sale bertambah2 lg :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam puan...terima kasih atas testimoni dan maklumabalas daripada puan..

      saya mendoakan puan sekeluarga dan anak puan yang comel sentiasa dalam lindungan Allah, dipermudahkan segala urusan, dimurahkan rezeki dan sihat..amin..

      jika ada apa2 masalah, boleh terus call ye puan..insyallah..saya bantu mana yang mampu..

      terima kasih sekali lagi..

      Delete
  32. salam, boleh tolong kirakan klu almera variant e auto, d/payment 0, berapa kna byr stiap bulan??
    bleh email kt dhira88@gmail.com
    terima ksih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. emelkan pd saya juga ye shafinazintan@gmail.com
      terima ksh.

      Delete
    2. saya dah emel kepada cik berdua ye..terima kasih

      Delete
    3. Salam...saya pn nk jugak..tp kalo boleh utk semua variant tu utk perbndingn..trima kasih ye..
      Emel sy : eiyzha@yahoo.com

      Delete
  33. salam tuan..nk tanya pcd tayar keta almera ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..

      bolej rujuk sini: http://nissan.com.my/vehicles/almera/Default.aspx?referral=AllVehicles#spec

      Delete
  34. Salam, saya dah pakai Almera (Spec E Auto) ni sejak 2 bulan lepas. Apa yg saya boleh katakan ialah memang berbaloi. Jimat minyak & sgt selesa. So far, RM70 boleh jalan kira-kira 550km to 580km (30% dalam bandar / 70% highway). Masa bawak 80km/h - 90km/h langsung tak dengar bunyi enjin, 110km/h RPM tunjuk 2500 aje. Gear changes memang smooth & takde jerking dirasakan dari gearbox.

    Pick up tak la kuat sgt pasal direka untuk ekonomi, bukan performance. Mid range power cukup untuk potong memotong & naik bukit. Memang sesuai untuk keluarga kecil yg byk luggage pasal boot luas & dalam. Sekian aje komen2 saya....jgn mare yea pasal saya ni BUKAN salesman Nissan. Saya komen semata sebagai pengguna Almera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam...tahniah tuan sudah pakai almera...

      terima kasih banyak atas feedback yang diberikan tuan mengenai nissan almera ini..memang kebanyakan feedback yang saya terima seperti tuan..

      terima kasih sekali lagi semoga tuan dimurahkan rezeki..

      Delete
  35. nak tanya pasal rebat RM3000, ape t&C dia?
    kalau saya ambil spec VL, pastu monthly RM499 utk 1st 2 years, saya boleh dapat x rebate RM3000 tu?

    ReplyDelete
  36. salam tuan. saya sangat berminat dengan nissan almera. saya baru je pergi usha kete ni semalam di setia city mall. siap dah tampal gambarnye dalam bilik. hehe. gaji bersih setiap bulan dalam rm3k.(kdg2 lebih). saya sekarang guna viva je loan dari ambank dah setahun lebih. saya umur 23 tahun. bolehkah saya lulus loan dan berapakah dp atau bolehkah full loan? berapa bulanan untuk 9 dan 7 tahun. email kepada sy. cobalt.ctgraphic@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..

      terima kasih tuan..saya dah emel tuan..

      Delete
  37. Slm en. Azad,.saya telah menggunakn almera v spec impul hampir 2 minggu,.perfomancenya mmg bagus dn menjimatkn minyak,.cuma yg saya muskil berkenaan rebat rm3000 yg di iklankn,.sya telah membeli almera ni di tcm cawangan kota bharu kelantan pd awal bulan jun baru ni,.semasa saya membayar deposit utk mengambil kreta tersebut sya bertanya saleman d situ adakah masih ada rebat yg di iklankn,beliau memberitahu bahawa tawaran iklan tersebut hanya utk pakej bulanan rm499 sahaja dn sya tidak layak utk tawaran rebat tersebut sedangkn sya dapati di dlm iklan suratkabar tawaran tersebut masih ada,.saya rasa sya spti d tipu olehnya,.minta penjelasan dr pihak tuan berkenaan hal ini..t.ksh. zaiw66@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam...saya dah emel tuan..

      Delete
    2. En azad, sy pun ada masalah lebih kurang sama.. Ape yg patut sy buat..? sear_5360@yahoo.com

      Delete
  38. salam tuan...bolehkan ambil almera guna skim graduan?brape bulan2?mohon emel.

    ReplyDelete
  39. salam en Azad. saya sangat berminat dengan nissan almera. kalau boleh saya minat yg V (auto) gaji bersih setiap bulan dalam rm2.3k bolehkah saya lulus loan dan berapakah dp atau bolehkah full loan? berapa bulanan untuk 9 dan 7 tahun. .terima kasih cik.. hairul_ezam@yahoo.com

    ReplyDelete
  40. Assalam En Azad,

    Emailkan saya
    1. Details untuk model VL + pakej Navi
    2. Details dan T&C rebet RM3000
    3. Kalau booking, berapa lama masa yang diperlukan untuk dapat?

    mohd.wafi.sulong@gmail.com

    ReplyDelete
  41. assalamulaikum. saya juga berminat utk membeli kereta nissan almera ni. Boleh saya dapatkan maklumat yang sama seperti yang lain berkenaan dari sudut harga dan pembayaran seperti minimum deposit atau tiada deposit, bayaran bulanan dan sebagainya.
    terima kasih. ;)
    email : doremon_ila@yahoo.com

    ReplyDelete
  42. Salam En Azad..saya dah pergi tgk keta ni..cuma belum booking lgi, nak tnya klu saya tambah full impul brapa kena tmbah utk varian v..tq?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..tambah full impul kena tambah RM9500 untuk 16" rim dan tayar...RM10300 untuk rim 17"..

      Delete
  43. Sala.. blog encik sangat bagus banyak informasi.. saya baru beli almera dan setiap hari masuk ke blog ini untuk baca komen2 yang masuk.. saya juga ada buat review pasal almera
    = http://www.perekacerita.com/2013/06/kereta-nissan-almera-bercinta-dengan.html

    saya harap ada lagi post terbaru dari encik

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih tuan...

      insyallah...post terbaru akan menyusul kemudian,

      Delete
  44. HI there.. Is it possible to buy this car with cash.. No need to deal with bank as I have save enough to buy it with cash..the price stay the same if cash deal??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye Sir..

      yes..you can buy in cash...the price still the same..the different only you no need to pay for interest..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  45. Slm tuan, saya brminat utk dptkn almera yg jenis sporty, blh emelkn saya info lnjut wahakpunyer83@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam tuan..untuk sporty tuan boleh ambil impul package..lebih lanjut di sini: http://nissanalmerainfo.blogspot.com/2013/06/nissan-almera-impul.html

      Delete
  46. salam,

    saya berminat dgn almera .. saya sekarang ada VIVA 1.0 thn 2009 fullsettelment utk bulan ni lebih kurang RM 24,130.00. soalan saya adakah saya boleh trade in kereta viva tersebut ? kalo boleh sila email kepada saya ..thx

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..

      terima kasih..boleh trade in kereta tiada masalah..boleh berikan emel saudari..

      Delete
  47. Salam,

    Saya berminat jugak dgn Nissan Almera ni..Boleh tak emailkan saya info untuk full loan dengan 10%DP..TQ

    ReplyDelete
  48. Boleh emailkan saya bg kempat2 variant jika sy nakbuat 100% loan selama 9 thn
    Email beeslamber@gmail.com
    Tq

    ReplyDelete
  49. salam , boleh tak detail kan utk sy kalo guna grad skim

    gaji bersih RM2500 , sy nk gne grad skim , boleh tak email sy di
    gigabyte_disc@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam...boleh tuan..takde masalah..

      Delete
    2. Email sy jgak..grad skim
      dimitri.n614@yandex.ru

      Delete
  50. Salam..sgt berminat dgn almera 1.5 E A/T. Grad skim or 10 % dp. Blh email to
    raudhahzahra@gmail.com? Tq.. :)

    ReplyDelete
  51. Salam. Sy gov staf. Minat model v auto+body impul
    kalau 0 d/p utk 9 tahun. Email sy
    faeizpages@gmail.com
    t.kasih

    ReplyDelete
  52. Salam. Boleh ke kalau saya nak trade in saya punya Persona? Boleh dapat quotation untuk promosi raya dan navi accessory, high spec auto, loan CIMB down payment 15%. Trimas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..boleh trade in..takde masalah..boleh pergi ke cawangan ETCM terdekat untuk nilaikan kereta tuan...

      Delete
  53. salam..saya berminat nga keta almera n...tpi gaji basic saya hanya dalam rm927 shj..agak2 syarat untuk pembelian kereta ni lepas x..kalau boleh saya xnak bayar dp..

    ReplyDelete
  54. as salam, saya berminat nak beli almera vl spec sekali dgn impul. Kalau boleh nak trade in dgn saga blm (4thn). Boleh bagi estimation utk bayaran bulanan 9 thn kalau 0 DP?

    ahazman24@gmail.com

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam...VL+Impul total OTR = 89313.50
      9 tahun 0 deposit = RM 1042.82

      untuk trade in, boleh ke ETCM terdekat...kalo berdekatan segamat..boleh datang ke showroom untuk penilaian kereta..

      terima kasih

      Delete
  55. sy berminat utk mendapat maklumat bagi pembayaran ke-empat variant. berserta package navi dan installation body kit impul tanpa front grill. (deposit 10k).

    azfarisraa@hotmail.com

    ReplyDelete
  56. Salam tuan saya berminat untuk beli almera impul tapi say masi xfaham pasal rebat dan monthly installment rm 499. Boleh tak tuan tolong terang kan pada saya pasal promosi ini dan juga bileh tak tuan bagi quotation harga bg almwra impul ini...harap tuan dapat assist saya....email saya dodokpmsi29@yahoo.com

    ReplyDelete
  57. Saya berminat dgn almera E auto. Saya mahu trade in viva 1.0 manual sx thn 2008. Fullsettlement ada 18800. Kalau saya mahu gunakan diskaun untuk top up kan baki fullsettlement ,blh ke?

    ReplyDelete
  58. Kalau sy byr dp rm 8000. Brapa ansuran bulanan?
    Email saya faizulmm@sprm.gov.my

    ReplyDelete
  59. Assalam,

    Anak saya berminat dgn Nissan Almera ni. Dia baru bekerja secara contract selama 1 tahun dgn gaji RM2,500 sebulan. Layakkah dia di bawah skim graduan? Kalau boleh tlg buatkan pengiraan utk E(Auto).
    Tk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam..terima kasih tuan..

      untuk kes anak tuan..biasanya pihak bank perlukan gerentor..

      untuk E auto bulanan RM813.97

      Delete
  60. Saya berminat dgn almira v auto...blh tk sy nk trade in persona...ful setlmn dlm 23100.00...camne plk dgn rebat n ansuran bulanan..mta pjlsn tuan dlm perkara ini...blh email sy zueita16@gmail.com

    ReplyDelete
  61. Saya berumur 21 tahun. Baru bekerja di sektor kerajaan. Gaji kasar RM2500. berminat ngan Nissan Almera. Jika saya beri D/payment RM8000, berapa jumlah bulanan yang saya perlu bayar? reenarafikaramlan@rocketmail.com

    ReplyDelete
  62. saya nak tanya...saya berminat dgn rebate RM 3000 dan bayaran bulanan RM 499? mcm mana tu? nissan almera...
    jika saya nak tolak kereta saga FLX baru je setahun pakai...agak2 berapa monthly dia
    saya nak guna loan 9 tahun
    ni email saya azu_cianpb@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dah reply..untuk bulanan boleh rujuk post sini: http://nissanalmerainfo.blogspot.com/2013/04/nissan-almera-senarai-harga.html

      Delete
  63. salam,

    adakah sesuai memasang body kit impul di atas almeria tanpa menukar rim tayar? sy nmpk agak kelakar jika rim 15" digunakan wpun body kit telah berubah menjadi sporty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..

      tiada masalah tuan....sebab pandangan ni subjektif..ada yang kata sesuai..ada yang tak sesuai..jika pandangan tuan tak sesuai..tuan boleh tukar ke rim 16-17 yang lebih sporty..untuk customer muda memang akan tukar rim..tapi yang dah berumur..mereka lebih suka standard..

      Delete
  64. Assalam..saya nak trade in wira aeroback tahun 2003. mungkin harga dapat dalam 10k kot.10k tu buat d/payment nak tahu juga berapa bulanan untuk almera + bodykit impul nismo untuk semua model almera. mohon email saya di hafiz@ilpjitra.gov.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam tuan..boleh refer post http://nissanalmerainfo.blogspot.com/2013/04/nissan-almera-senarai-harga.html

      terima kasih

      Delete
  65. almera vl+ bodykit impul full 17 inch rim..brapa blnn if dp 10%..

    ReplyDelete
  66. assalamulaikum En Azad,
    Saya juga berminat utk membeli kereta nissan almera ni. Boleh saya dapatkan maklumat yang sama seperti yang lain berkenaan dari sudut harga dan pembayaran seperti minimum deposit atau tiada deposit, bayaran bulanan dan sebagainya.
    terima kasih. ;)

    Emailkan saya
    1. Details untuk model E(manual) + pakej Navi
    2. Details dan T&C rebet RM3000
    3. Kalau booking, berapa lama masa yang diperlukan untuk dapat?

    email : its_me_jaa@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu lg nak tambh en Azad...
      downpmnt rm10k brp bulnn die ye.. sori lpa nk msukkan...

      tqvm.

      Delete
    2. Wassalam

      terima kasih atas pertanyaan

      1. Boleh rujuk artikel di atas
      2. Boleh rujuk post terbaru saya Promosi Nissan Almera
      3. Bergantung pada model dan warna, paling cepat dalam 2 minggu..

      DP 10K untuk 9 tahun

      Model E auto: 678.44
      Model V: 757.84
      Model VL: 791.87

      terima kasih

      Delete
  67. boleh emailkan saya.. saya baru 3bulan bekerja dalam kerajaan.. pendapatan bersih dalam 1500.. tiada komitmet.. kalo saya nak ambil almera e auto.. kalo saya dp 15ribu.. lepas x loan saya?

    ReplyDelete
  68. boleh saya copy post ni untuk customer area sabah?nanti saya bagi credit to blog ni.tq

    ReplyDelete
  69. Hi Azad,

    Gaji bersih saya RM 2,000.00 dan nak buat D/P RM 15,000.00
    Boleh emailkan saya quotation untuk

    1) 1.5 V(Auto) + Rebate RM 3000
    2) 1.5 V(Auto) + Rebate RM 3000 + Pakej Navi

    Interest rate berapa eh?nak buat loan 9 tahun and bape lame leh dapat.

    Email Saya
    erman_emran@yahoo.com

    Erman
    (013-6824318)

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk quotation, Boleh rujuk Sini Tuan: http://nissanalmerainfo.blogspot.com/2013/07/cara-pengiraan-loan-kereta-nissan.html

      Berapa lama boleh dapat kereta bergantung pada model dan warna. Paling cepat dalam 2 minggu,

      Delete
  70. saya nak tanya...saya berminat dgn rebate RM 3000 dan bayaran bulanan RM 499 utk nissan almera variant E(A) atau V...
    gaji bersih dalam Rm2.5k xde komitment n utk 9tahun loan. jika saya nak tolak kereta proton wira auto 1997 da abis bayar bole tak?

    ni email saya otaiorama@gmail.com

    ReplyDelete
  71. saya berminat dengan rebate RM 3000 dan bayaran bulanan RM 499 utk nissan almera variant E(A)

    tolong email details lengkap selanjutnya

    email : chechot11@gmail.com

    ReplyDelete
  72. Saya ada membuat tempahan dan sedang menunggu kelulusan pinajamn bagi Nissan Almera.

    Saya dicadangkan untuk memasang bodykit Impul dengan harga RM1500 without grill.

    Sekiranya saya berminat untuk menambah letaher seat, rims 17 dan beberapa barangan tambahan selepas beberapa bulan adakah harga nya berbeza dari yang ditawarkan melalui pakej Nissan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah tuan..saya percaya tuan dah dapat kereta tuan kan..

      harga sama cam katalog cuma upah pasang berbeza..bergantung pada pusat servis..

      Delete
  73. Salam encik.
    Minta email quotation utk almera M/T. Basic 2k, d/p 10k. Berapa installment setiap bulan ? Tq :)

    dyanza_diana@yahoo.com

    ReplyDelete
  74. Would like to ask, I just work for three months, gaji bersih almost rm2k. If I'm want bought 1.5E or V, dp 10%, can pass for the loan? Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks..yes..can pass the loan easily if you dont have any bad record with the bank before like Cc, personal loan or high commitment..

      Delete
    2. Thanks. But I should be say rm1.8k .agak agak dekat rm1.9k.if bought almera 1.5v, give dp10% , can get 90% loan?? Boleh pass tak? Confirm? :)

      Delete
    3. yes..can pass..boleh cuba untuk submit loan dahulu..boleh emel document ic, lesen, dan 3 bulan slip gaji ke azadadvisor@gmail.com

      saya akan submit dan nego dengan pihak bank..

      Delete
  75. Salam tuan,

    Saya dah pakai almera vl auto selama seminggu. Kadar penggunaan minyak sangat kuat. Baru bawa 700 km. Minta penjelasan konkrit. Saya xtuka sport rim lagi. Isi full tank boleh pegi 390 km je. Ape cite. Adekah saya perlu servis 1000km dlu baru rase jimatnye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..terima kasih atas pertanyaan...berdasarkan feedback csutomer..selepas servis baru merasa penjimatannya...

      terima kasih

      Delete
  76. Salam encik.
    Minta email quotation utk almera M/T. Basic 2k, d/p 10k. Berapa installment setiap bulan ? Tq :)

    dyanza_diana@yahoo.com

    ReplyDelete
  77. Assalamualaikum...saya nk bertanya berkenaan dgn sport rim kalau saya ambil sport rim 17" dri keluaran impul adakah kereta saya masih ade cover warranty....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..ambil selepas dapat kereta atau baru booking..? waranti under impul ada cover..

      Delete
  78. Salam tuan,

    Saya telah memiliki kenderaan Almera dan akan melakukan service 1000k di Segamat, namun saya agak confius dgn promosi pada laman web Nissan iaitu:

    1. Free 3-year maintenance service & free Impul aerokit
    2. Interest Rate Promotion.

    Soalan saya mengenai promosi pertama Free 3-year maintenance service meliputi apa ye? Sebab saya tak dimaklumkan perkara tersebut oleh salesperson nissan?

    Soalan seterusnya Free Impul Aerokit adakah melibatkan Rebate RM3000 atau memang disediakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam tuan..

      offer ni hanya untuk pembelian pada bulan ogos sahaja tuan..jika tuan dah dapat kereta.makanye hanya dapat promosi raya itu sahaja..tiada free 3 years service dan free impul aerokit..

      Delete
  79. Hi. I graduated in year 2010, now working. Am i entitled for zero downpayment? How much would be for the monthly installment? Also, if i chose to pay Rm15k downpayment, how much the monthly installment would be? The tenure is 9 years.

    Before that may i know what is the interest rate now?

    My email address is valesiatina.nojey@gmail.com

    Thanks.

    ReplyDelete
  80. Salam..baru jer minggu ni booking almera m auto free areokit dan free maintance selama 3 years..huhu..tp sy beli sport rim rm 800 dan juga tmbh aksesri navi package rm 3500...dp 8513.50..warna dplih twilight grey..

    ReplyDelete
  81. Salam nk tye advisor bahawa saya memilih e auto atau v auto lbh berbaloi..sbb e auto tukar sport rim da rm 800 dan beli navi 3500..v auto de sport light..xperlu tmbh sport rim..sematara lom sign..nk minta tolong sahabat2 mua..supaya x menyesal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam..tahniah sebab dah booking tuan..nak puas hati ambil yang V..sebab sebab semua dah ada...

      Delete
  82. Seriously i betul2 consider nak beli kete almera.. dah hampir2 confirm.. tapi dari segi interior mcm x syok sikit.. tada usb and etc..

    ReplyDelete
    Replies
    1. interior almera adalah basic sahaja..dan boleh ditambah aksesori..

      Delete
  83. Hye, sy berminat untuk beli almera v auto with navi package plus impul. So berapa harga tiap2 bln if 0 dp ikat selama 9 thn?. Untuk package impul, ade kaler len selain putih?front grille tu mcm mn rupanya? Saya xdpt bygkan with or without front grille tu sbb sy pon xtau benda tu..n stated if betul2 minat akan dpt 50% harga impul.. So boleh jelaskn lg my email deqna_aris@yahoo.com

    ReplyDelete
  84. Saya orang segamat pun. Berminat beli almera vL spe. Ada apa free? Discount & promotion? Email saya ericpee82@hotmail.com

    ReplyDelete
  85. saya ader booking untuk almera..dia ckap free bodykit n sevis n maintanance3 tahun atau 60000 km yng mner smpai dulu,,, rase mmng tak sampai 3 tahun sbb tahun ptama sahaja dah 40,000 km mileage..so 3 tahun tuh just main wayang lerr,,, cma nk tau kt snie klo full tank brapa mileage almera bleh reach...

    ReplyDelete
  86. betul ke saiz rim almera ni 15x5.5jj? bukan 15x6jj ke? minta re-check..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rujuk sini: http://www.nissan.com.my/vehicles/almera

      Delete
  87. blh tau tak apa yg sy akan dpt jika beli kereta Almera Manual Full aksesori :)

    sila email saya ye..
    ccicutewm@gmail.com

    ReplyDelete
  88. salam, saya nk trade in viva elite bru bayar 2tahun rm480monthly, gaji bersih rm2300
    klu nk amek

    Almera V(Brilliant White) + Impul bodykit + Premium Navi, anggaran monthly brape yer? email saye mrsp.vylette@gmail.com klu tinggi sy ingt nk stanby lg depo bru angkat. Aaa management terbaik.

    ReplyDelete
  89. Hi..saya terfikir nak beli almera E Auto.
    nak trade 2003 wira 1.5 manual. Boleh trade in ke? Tolong e-mail saya details loan. Any promotion bulan sept ni ?
    Thanks
    rose@jfe-shoji-ele.com.my

    ReplyDelete
  90. hi...abang nie saya ade satu soalan ya. saya ade book kete almera a/t VL pada 29 ogos. nie saya cuma nak tau ade tak saya boleh dapat promosi rebet RM 3OOO? boleh tak abang jelas lebih lanjut mengenai rebet RM3000. Jika saya nak kete almera a/t VL + IMPUL full set + accesorries premium package dengan dp 10%, berapakah monthly payment (9thn) saya? minta tolong abang.... abang boleh kirakan utk saya tak? t'ma kasih... bang. (emel add : bharrathii@yahoo.com)

    ReplyDelete
  91. Salam,
    Boleh ke sy trade in Getz 1.3 yr 2005, baki hutang bank RM17k n emailkan sy
    1) harga almera V & VL
    2) Monthly payment stlh ambil kira trade in Getz

    shidah.muslim@gmail.com

    trima kasih.

    ReplyDelete
  92. kenapa kebanyakan review yg sy bace menyatakan yang pengunaan minyak tak sebaik yg nissan claimed? blogger blogger dr malaysia semua puji kecekapan minyak almera ni. tp reviewer dr singapore dgn jujur bg tahu kadar penggunaas sebenar. Boleh tolong jelas kn? Ape pun sy dah book almera v 1. tunggu loan lepas jek...

    ReplyDelete
  93. sy berminat dgn almera 1.5E(M) kalau dp 7k brape monthly sy?
    email sy mamato2705@gmail.com

    ReplyDelete
  94. Hi! sy berminat almera 1.5E auto, tapi saya ada khabar model ni tak ada meter suhu enjin dan boot belakang tiada lampu, betul ke?

    ReplyDelete
  95. segala pertanyaan, boleh terus ajukan kepada Mr Hazman : 019-7431934

    ReplyDelete
  96. tuan punya blog, saya nk tny ni. saya owner almera 1.5E full impul, kereta saya ade mslh dgn spring belakang dimana terlalu lembut dan skrg ni bearing tayar belakang kemungkinan dah pecah. blh ke kalo sya nk claim warranty sebab aduan mengenai spring 2 sya dah buat tp tiada action... harap tuan blh jwb dgn sejujurnya email saya m.khairul.anuar87@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan boleh rujuk kepada service cantre Nissan berhampiran..

      Delete
  97. Assalamualaikum.

    Boleh wat full loan ke utk nissan almera? Reply ke emel sy n_ashikin@hotmail.com

    TQSM

    ReplyDelete
  98. Gaji bersih dalam payslip RM2030.75. Kerja swasta. Downpayment RM8000. Lepas tak untuk model VL? Berapa bayar bulan2? Email msaar4@ymail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah email cotation Almera VL spek..terima kasih

      Delete
  99. Salam, saya salary dalam RM2300. Boleh wat full loan ke utk nissan almera? Reply ke emel sy nursuhana_shukor@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam...Terima kasih Nur Suhana.. Saya sudah email saudari..

      Delete
  100. salam tuan,
    saya bercadang untuk membeli nissan almera impul secara full loan. bole tuan tlg emailkn sy cara2 dan ap yang saya perlu tahu sebelum membeli? atau pihak tuan ad sebarang cadangan berkenaan model almera yang ada sebelum sy membeli? bole emailkan di white_carnation89@yahoo.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam saudari, untuk makluman pembelian kenderaan menggunakan loan penuh bergantung kpd, dokumen saudari.. Saudari boleh berhubung terus melalui phone 019-7431934 (Hazman Advisor Nissan)

      Delete
  101. Down payment 15k..1.5e auto..brape ye monthly?
    email. low.miz@gmail.com

    ReplyDelete
  102. salam...

    sy berminat dgn nissan almera yg ade bodykit impul.. klau 0 downpayment agak2 bleh dpt x? boe anggaran byran bulanan selama 9 thun ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkumslm.. EN AZRIN..
      Loan penuh boleh dgn syarat dokument utk loan mestilah strong,, Loan base kpd commitment dari gaji bulanan yang diterima.. Anggaran Bulanan kalau En Azrin ambil 9 Tahun, Bulanan dalam Rm723.65

      Maklumat lanjut, boleh hubungi sy 019- 7431934 call/whatapp/sms

      Delete
  103. salam.bleh x pm nissan almera ni yg impul tu(sport).klu 1oo% loan mcm mna ye tuk semua model tu?..apit_2@yahoo.com.. tma kasih.

    ReplyDelete

 
Toggle Footer